Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia polegają na praktycznym treningu mentalnym, który pomaga młodzieży rozwijać kluczowe umiejętności psychiczne niezbędne do radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Poprzez różnorodne techniki, takie jak relaksacja, kontrola oddechu, mindfulness, oraz trening nawyków i odporności psychicznej, uczestnicy uczą się, jak lepiej zarządzać swoimi emocjami, energią i koncentracją.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 4-8.
Na czym polegają zajęcia:
Warsztaty mają na celu wprowadzenie najmłodszych uczniów w fascynujący świat biotechnologii poprzez interaktywne zajęcia i eksperymenty, które rozwijają ich ciekawość naukową i umiejętności obserwacyjne. Warsztaty zakończą się prezentacją wyników prac uczniów oraz wręczeniem dyplomów uczestnictwa.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi: Weronika Grzesik
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 1-3.
Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia mają na celu nie tylko rozwijanie wiedzy biotechnologicznej i umiejętności praktycznych uczniów, ale także inspirowanie ich do dalszego kształcenia i kariery w dziedzinach biotechnologicznych. Kontynuacja projektu w kolejnych semestrach może przyczynić się do trwałego zainteresowania uczniów naukami przyrodniczymi i technicznymi.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi: Weronika Grzesik
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 4-8.
Na czym polegają zajęcia:
Matematyczny Uniwersytet Dziecięcy to zajęcia dla dzieci od 4 roku życia, które wprowadzają najmłodszych w świat matematyki. Opierają się na różnorodnych grach i zabawach, które ułatwiają dzieciom naukę liczenia i podstawowych pojęć matematycznych. Korzystają z zaprojektowanych przez Matemę gier planszowych oraz unikatowych pomocy dydaktycznych. Zajęcia prowadzone są metodą Nemezjusza Cywińskiego, która sprawia, że matematyka staje się interesująca i atrakcyjna dla dzieci.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Dla jakiej grupy wiekowej: 4+
Czas trwania zajęć to 30 minut, co odpowiada potrzebom małych dzieci w zakresie koncentracji i skupienia.
Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia dla dzieci lubiących matematykę i łamigłówki logiczne. Bazą i inspiracją zajęć będzie konkurs Kangur Matematyczny (kangur-mat.pl). Rozwiązywanie zadań z poprzednich edycji tego konkursu będzie przeplatane różnymi ciekawostkami czy sztuczkami matematycznymi.
Kto prowadzi: Michał Pochopień
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa,
klasy 2-3, 4-5, 6-8
klasy 4-8.
Na czym polegają zajęcia:
Warsztaty z robotyki to niesamowicie kreatywne i rozwijające zajęcia dla każdego dziecka. Uczestnicy samodzielnie wykonują daną pracę – budują model, programują, przeprowadzają testy, wyciągają wnioski. Nie dajemy dzieciom gotowych odpowiedzi, lecz narzędzia do ich odnalezienia. Pracujemy na zestawach Lego We DO 2.0 oraz Lego Essential.
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 0-3
Na czym polegają zajęcia:
Klub Ogrodnika to zajęcia, skupiające się na aktywnościach ogrodniczych. Uczestnicy realizują potrzebę kontaktu z przyrodą, co ogranicza występowanie zespołu deficytu natury (NDD – ang. Nature-Deficit Disorder) oraz ma potwierdzone naukowo działanie terapeutyczne (hortiterapia – terapia ogrodnicza). Zajęcia są odpowiedzią na potrzeby zarówno dzieci, które zmagają się z trudnościami, wspierając umiejętności niezbędne w nauce szkolnej (statystycznie dowiedziono, że uczniowie uczestniczący w lekcjach w ogrodzie mają wyższe oceny i osiągają lepsze wyniki na testach.), jak i dzieci wybitnie uzdolnionych, umożliwiając im swobodny rozwój kreatywności poprzez realizowanie własnych projektów.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi: Katarzyna Kukieła
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 1-3.
Zajęcia dla każdej z grup odbywają się raz w tygodniu w miesiącach: wrzesień, październik, listopad, kwiecień, maj, czerwiec i trwają 1h.
Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia polegają na prowadzeniu otwartych dyskusji na różnorodne tematy, które uczą uczestników wyrażania opinii, krytycznego myślenia oraz dialogu.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi:
Zajęcia są prowadzone przez Aleksandrę Kołakowską, doświadczoną nauczycielkę języka angielskiego i niemieckiego, tutor rodzin, wychowawcę klasy w szkole ks. Leona Bemke oraz osobę zaangażowaną w rozwijanie umiejętności młodych ludzi.
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 4-7.
Klub Dyskusyjny jest skierowany do uczniów klas 4-7, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, wyrażania opinii oraz otwartości na różnorodność poglądów.
Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia mają dwie części – w pierwszej połowie (około 45 minut) uczestnicy wraz z prowadzącym oglądają część filmu, a następnie prowadzą otwartą dyskusję na jego temat. Na kolejnych zajęciach klubowicze kontynuują projekcję filmu i forum dyskusyjne.
Inspiracją do rozmów są tematy poruszone w filmie, ale w naszych dyskusjach wychodzimy dalej, konfrontując je z codziennym doświadczeniem uczestników, sięgając do etyki, filozofii, poszerzając wiedzę ogólną.
Klub filmowy zakłada, że głos każdego uczestnika jest tak samo ważny – uważnie słuchamy się nawzajem i nie oceniamy się. Uczymy się w sposób pełen szacunku odnosić do wypowiedzi przedmówcy, uznając, że każdy ma prawo do swojej opinii. Na początku spotkań wspólnie ustalamy kontrakt grupy i jej zasady.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi:
Aleksandra Kołakowska – miłośniczka pracy z młodzieżą, nauczycielka języka i angielskiego, niemieckiego, doświadczony wychowawca. Współtwórczyni projektu CampClub w Fundacji Campus Bemke.W pracy z młodzieżą kieruje się indywidualnym podejściem do możliwości i talentów młodego człowieka, wspierając Osobę w wykorzystaniu pełni swojego potencjału. Ukończyła studia z lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim i podyplomowe studiów z public relations na SGH.
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 5-8.
Na czym polegają zajęcia:
Zajęcia są przestrzenią dla uczestników, aby w bezpiecznej, przyjaznej atmosferze – przez rozmowę, zabawę i wspólne spędzanie czasu – mogli rozwijać inteligencję emocjonalną, kompetencje społeczne i kreatywność, czyli trzy ważne umiejętności zaliczane do „kompetencji przyszłości”. Zajęcia mają wesprzeć młodych nastolatków w budowaniu dobrych relacji z otwartością na to, że możemy się od siebie różnić, mieć inne opinie, i że to jest w porządku. „Akcja-relacja!” ma także na celu także zaspokojenie potrzeby bezpieczeństwa, przynależności i uznania, a także odprężenie się po szkolnej codzienności. Będziemy się dużo bawić, rozmawiać, pracować twórczo i doświadczymy tego, o ile czas spędzany razem jest ciekawszą alternatywą dla telefonów
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi:
Aleksandra Kołakowska – miłośniczka pracy z młodzieżą, nauczycielka języka i angielskiego, niemieckiego, doświadczony wychowawca. Współtwórczyni projektu CampClub w Fundacji Campus Bemke.W pracy z młodzieżą kieruje się indywidualnym podejściem do możliwości i talentów młodego człowieka, wspierając Osobę w wykorzystaniu pełni swojego potencjału. Ukończyła studia z lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim i podyplomowe studiów z public relations na SGH.
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa, klasy 5-6.
Na czym polegają zajęcia:
Tematyka mediacji i edukacji prawnej stanowi novum w systemie edukacji szkolnej. Zajęcia służą zapoznaniu najmłodszych z elementami edukacji prawnej dostosowanej do wieku uczestników zajęć oraz celami i funkcją mediacji jako metody rozwiązywania sporów i konfliktów rówieśniczych bez przemocy. Główny sposób pracy opiera się na warsztatach edukacyjnych z elementami zabawy i gier zespołowych. Celem prowadzonych zajęć jest: budowania wiedzy o systemie prawnym, poznanie zasad funkcjonowania w społeczeństwie prawa oraz mediacji jako alternatywnej w stosunku do innych rozwiązań formie rozstrzygania konfliktów, rozwijanie umiejętności konstruktywnego wyrażania emocji, rozwijanie kompetencji radzenia sobie z emocjami w sytuacji konfliktu, umiejętności budowania porozumienia bez przemocy, rozwijanie postawy tolerancji, rozwijanie nieschematycznego myślenia przy rozwiązywania sporu.
Czego dowiedzą się uczestnicy lub jakie kompetencje zyskają:
Kto prowadzi: Magdalena Polek
Dla jakiej grupy wiekowej: szkoła podstawowa,7-9 lat, 10-13 lat